Our Feeds

ព្រោះអ្វីបានជាមនុស្សស្រលាញ់គ្នា Because what people love

Translate

Thursday, July 27, 2017

Unknown

យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី បង្កើតអាជីវ​កម្ម​ផលិត​កម្មវិធីវីដេអូហ្គេមដំបូងគេ

Content image - Phnom Penh Post

យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី បង្កើតអាជីវ​កម្ម​ផលិត​កម្មវិធីវីដេអូហ្គេមដំបូងគេ


ផ្តើមពីឆ្នាំ ២០១១ ជាមួយនឹងហ៊ុន​ចំនួន​តែ​៤០០០​ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ​ពី​សមាជិក​៤​នាក់ សព្វថ្ងៃ​អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio) បាន​ក្លាយ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​បង្កើត​ហ្គេម​សម្រាប់​ស្មាតហ្វូន​មួយ​ក្នុង​ស្រុក​ដំបូង​គេ​បង្អស់​ដែល​គ្រប់គ្រង​ដោយ​ជនជាតិ​ខ្មែរ​១០០​ភាគរយ និង​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់។ ក្នុង​នោះ ហ្គេម Asva The Monkey ត្រូវ​ទទួល​ការ​គាំទ្រ​យ៉ាង​ខ្លាំង ទាំង​ក្នុង​និង​ក្រៅ​ប្រទេស។

 Asva ក៏​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ឲ្យ​ចូលរួម​ប្រកួត Indie Prize Asia 2014 សម្រាប់ Best Game Art ផង​ដែរ។

យុវជន​វ័យ ២៧​ឆ្នាំ យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី ស្ថាបនិក​មួយ​រូប​របស់​អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio)​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា លោក​ចូលចិត្ត​គំនូរ និង​មាន​ដុង​ផ្នែក​គំនូរ និង​ហ្គេម។

 លោក​ចង់​យក​ជំនាញ​សិល្បៈ​គំនូរ​មក​បង្កើត​ជា​កម្មវិធី​វីដេអូហ្គេម​កម្សាន្ត ដូច្នេះ លោក​បាន​កែច្នៃ​គំនូរ​ឲ្យ​ទៅ​ជា​រូបភាព មាន​ចលនា ជា​លក្ខណៈ​
ហ្គេម ហើយ​ដំឡើង​វា​លក់​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ online ទូទាំង​ពិភពលោក​តែ​ម្តង។


បើ​តាម​លោក ស៊ីវ៉ាល់រី ដំបូង​លោក​បាន​ទៅ​រៀន​ពី​សិល្បៈ​គំនូរ​នៅ​វិទ្យាស្ថាន​រៃ​យំ​តាំងពី​កំពុង​រៀន​ថ្នាក់​ទី​៧ រយៈពេល​បួន​ឆ្នាំ។

ដោយសារ​គ្មាន​កន្លែង​រៀន​ពី​គំនូរ 3D Animation ពិតប្រាកដ លោក​ក៏​បាន​រៀន​ច្នៃប្រឌិត និង​ស្រាវជ្រាវ​ដោយ​ខ្លួនឯង​តែ​ម្តង​។

ដោយ​មាន​ជំនាញ​ជា​អ្នក​សិល្បៈ​គំនូរ​ស្រាប់ មុន​ពេល​ក្លាយ​ជា​ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន​មួយ យុវជន​ដែល​មក​ពី​ខេត្ត​កំពត ស្រុក​អង្គរជ័យ រូប​នេះ​បាន​បម្រើការ​នៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន​សិន ដើម្បី​យក​បទពិសោធ និង​រៀន​អំពី​ទិចនិក​គ្រប់គ្រង​ការងារ និង​សន្សំ​ដើមទុន​ខ្លួនឯង។ រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​២០១១ ទើប​លោក​ហ៊ាន​ចាប់ផ្តើម​បង្កើត​ស្ទូឌីយោ​នេះ​តែ​ម្តង។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី ប្រាប់​ថា៖ «ខ្ញុំ​ចាប់ផ្តើម​ដោយ​មិន​ទាន់​ដឹង​ទិសដៅ​អី​ច្បាស់លាស់​ទេ តែ​ខ្ញុំ​ហ៊ាន​ប្រថុយ​ធ្វើ​ហ្គេម​មួយ ដើម្បី​សាកល្បង​សមត្ថភាព​ខ្លួនឯង​ដោយ​មាន​មិត្តភក្តិ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ចូល​ហ៊ុន និង​បង្កើត​វា»។

ក្នុង​ការ​បង្កើត​កម្មវិធី​វីដេអូ​ហ្គេម​មួយ ស៊ីវ៉ាល់រី ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​មិន​តិច​ពី ២​ខែ ទៅ​៣​ខែ ហើយ​អាច​មាន​ដល់ ៦​ខែ​ថែម​ទៀត។ ក្នុង​ការ​បង្កើត​ហ្គេម​មួយ​អាច​ត្រូវ​ចំណាយ​ថវិកា​អស់​៥០០០ ដុល្លារ រហូត​ដល់​ជាង ១០០០០ ដុល្លារ​ក៏​មាន។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី ពោល​ថា​៖ «ការងារ​របស់​យើង​ត្រូវ​សម្រឹតសម្រាំង និង​យក​ចិត្ត​ទុកដាក់ ហើយ​ប្រើ​ពេលវេលា​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ដើម្បី​បំពេញ​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន»។

បច្ចុប្បន្ន​អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio) បាន​ផលិត​ជា​កម្មវិធី​វីដេអូហ្គេម​ចំនួន​១៥​ហ្គេម​រួច​មក​ហើយ តែ​ក្នុង​នោះ​កាលពី​ឆ្នាំ​២០១២ មាន​តែ​ហ្គេម​មួយ​ទេ​ដែល​ជា Project ធំ​របស់​ខ្លួន គឺ​ហ្គេម អាស្វា ដែល​បាន​បើក​ទំព័រ​ប្រវត្តិសាស្រ្ត លើ​ឆាក​អន្តរជាតិ ហើយ​បាន​ដំឡើង​ដាក់​លក់​ក្នុង​ទីផ្សារ online ពិភពលោក ដែល​ហ្គេម​អាស្វា​នេះ​ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​ជាង ១​ម៉ឺន​ដុល្លារ និង​រយៈពេល ៦​ខែ។

ភាព​ជោគជ័យ​របស់​ហ្គេម​អាស្វា មិនមែន​ជា​ការ​ចំណេញ​ជា​សាច់ប្រាក់​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​វា​បាន​ធ្វើឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​លោក​ល្បី​ឈ្មោះ និង​ឱកាស។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី និយាយ​ថា៖ «តាមពិត​ទៅ​ប្រាក់​ចំណូល​ពី​ការ​លក់​ហ្គេម​នេះ​មិន​គ្រប់​នឹង​ថ្លៃ​ដើម​ផង តែ​វា​មាន​តម្លៃ​ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត គឺ​យើង​បាន​ការ​ទទួល​ស្គាល់​ពី​អន្តរជាតិ កេរ្តិ៍ឈ្មោះ និង​ពានរង្វាន់ ដែល​ធ្វើឲ្យ​យើង​មាន​ឱកាស​សហការ​ទទួល​យក​ជំនួញ​ពី​ស្ថាប័ន​នានា​បន្តបន្ទាប់»។

ការ​ធ្វើ​ខ្លួន​ឲ្យ​គេ​ទទួល​ស្គាល់​ពី​សមត្ថភាព​ខ្លួនឯង​នេះ​ធ្វើឲ្យ​អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio) ដើរ​ផុត​ពី​ការ​ជាប់គាំង​និង​ការ​ឈរទ្រឹង​មួយ​កន្លែង ឲ្យ​បោះជំហាន​មួយ​យ៉ាង​ច្បាស់លាស់​ពី​គោលដៅ និង​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ចង់​បាន។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី បន្ត​ទៀត​ថា៖ «សព្វ​ថ្ងៃនេះ​យើង​អាច​និយាយ​ថា អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio) ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​មួយ​ជំហាន​ធំ ហើយ​រួច​ផុត​ពី​ការ​ត្រេងត្រាង មិន​ដឹង​ទិសដៅ ព្រោះ​យើង​មាន​ទំនាក់ទំនង​ពី​ច្រើន​កន្លែង​សម្រាប់​ធ្វើ​ហ្គេម​ឲ្យ​គេ ហើយ​យើង​ក៏​មាន​បុគ្គលិក​ធ្វើការ​ឲ្យ​យើង​ផង​ដែរ»។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី ក៏​លើក​ឡើង​ដែរ​ថា៖ «ការងារ​ដែល​យើង​ទទួល​បាន​ក៏​ដោយសារ​យើង​មាន​ជំនាញ​មួយ​ពិតប្រាកដ ហើយ​យើង​ធ្វើអ្វី​ដែល​យើង​ស្រឡាញ់ និង​បង្កើត​អ្វី​ដែល​ជា​ការ​ពេញចិត្ត​របស់​អ្នក​ផង​ទាំង​ពួង»។

គ្មាន​អ្វី​ដែល​អាច​ទទួល​ជោគជ័យ​ដោយ​គ្មាន​ការ​តស៊ូ និង​ភាព​លំបាក​នោះ​ទេ។ ទទ្ទឹម​នឹង​ភាព​ជោគជ័យ គេ​ក៏​មិន​អាច​មើល​រំលង​ពី​បទពិសោធ​ដែល​បាន​មកពី​ការ​បរាជ័យ​ដែរ។ បើ​តាម​លោក វ៉ាល់រី អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio)ក៏​មាន Project ខ្លះ​បរាជ័យ ធ្វើឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ខាត​ថវិកា និង​ពេលវេលា​ផង​ដែរ។

សហគ្រិន​វ័យក្មេង​ម្នាក់​នេះ​ក៏​បាន​បញ្ជាក់​ថា៖ «មាន Project ហ្គេម​ដែល​យើង​កំពុង​តែ​ធ្វើ​ខ្លះ ក៏​ធ្វើ​ទៅ​មុខ​លែង​រួច ធ្វើឲ្យ​យើង​ខាត​ពេល និង​ថវិកា តែ​យើង​ត្រៀម​ខ្លួន​របស់​យើង​ទទួល​យក​វា និង​រៀន​ពី​បទពិសោធ បរាជ័យ ហើយ​ស្វែងរក​អ្នក​ផ្តល់​ប្រឹក្សា​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​របស់​យើង»។

ជារឿយៗ បញ្ហា​ដើមទុន​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ឧបសគ្គ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ជំនួញ អ្វី​ដែល​សំខាន់​នោះ​គឺ​អ្នក​ជំនួញ​ត្រូវ​មាន​ដំណោះស្រាយ​ជា​បន្ទាប់។

ក្នុង​ករណី​នេះ តាម​បទពិសោធ​របស់ លោក យក់ ស៊ិវ៉ាល់រី ដៃគូ​សហការ​គឺជា​តួអង្គ​សំខាន់​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​វិបតិ្ត​ក្រុមហ៊ុន ជា​លក្ខណៈ​វិនិយោគ​បន្ត និង​បំពេញ​បន្ថែម។

ស្ថាបនិក Osja Studio ពោល​ថា​៖ «ដោយសារ​អ្នក​ចូល​ហ៊ុន​មាន​ការ​ជឿជាក់​លើ​ខ្ញុំ ពួកគាត់​បាន​គាំទ្រ និង​លើក​ទឹកចិត្ត​ដល់​ខ្ញុំ​រហូត​មក​»។

សព្វថ្ងៃ អស្ចារ្យ​ស្ទូឌីយោ (Osja Studio) កំពុង​តែ​ត្រៀម​ចេញ​វិដេអូ​ហ្គេម​ថ្មី​មួយ​ទៀត​ដែល​ជា Project ធំ​ទី​ពីរ​របស់​ខ្លួន​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៤​នេះ គឺ​ហ្គេម យក្សអរ ដែល​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​ត្រួតពិនិត្យ​នៅ​ឡើយ​។

លោក យក់ ស៊ីវ៉ាល់រី ក្នុង​នាម​ជា​យុវជន និង​ជា​សហគ្រិន​វ័យក្មេង​មួយ​រូប ជា​ចុងក្រោយ​បាន​លើក​ទឹកចិត្ត និង​ផ្តាំ​ផ្ញើ​ដល់​យុវជន​ថា៖ «យុវជន​គួរ​តែ​ធ្វើអ្វី​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ ហើយ​គេច​ឲ្យ​ឆ្ងាយ​ពី​គ្រឿង​ស្រវឹង និង​ធ្វើ​ខ្លួន​ឲ្យ​មាន​ប្រយោជន៍​ក្នុង​សង្គម ហើយ​កាត់បន្ថយ​ការ​ដើរ​កម្សាន្ត ផ្តោត​អារម្មណ៍​លើ​ការ​សិក្សា និង​រក​គំនិត​ថ្មីៗ​ដើម្បី​បើក​អាជីវកម្ម​មួយ​ខ្លួនឯង»៕

Content image - Phnom Penh Post

Subscribe to this Blog via Email :
Previous
Next Post »